بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿احزاب-23﴾
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
« خرد بر چکاد سرزمین آرتاویل»
آنکه خرد را سرلوحه خویش قرار دهد و بر خدا توکل نماید قطعا در راهی که آغاز نموده به مقصد مطلوب رهنمون خواهد شد.چنانچه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
«إنما یُدرَکُ الخیرُ کُلُّه بِالعَقلِ؛ همه خیرات در پرتو عقل گرایی به دست می آید».
و نیز
« قِوامُ المَرِء عَقْلُهُ؛ اساس وجود انسان، وابسته به عقل او است».
اینکه شعار و سرلوحه کار بنده و همراهانم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه به عقل و خردورزی است موجب ایجاد سه طرح و اساس و بنیان در این امر می باشد:
1. طرح میثاق نامه
2. طرح عدم انتخاب دولتی ها یا وابستگان آنان و کسانی که منفصل از دولت گشته اند.
3. انقلاب در انقلاب با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی
1. طرح میثاق نامه:
با توجه به آیات قرآن که می فرماید:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ.(سوره صف2و3)اى کسانى که ایمان آورده اید چرا چیزى می گویید که انجام نمی دهید نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.
و نیز
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا تَدَايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ ۚ وَلْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كَاتِبٌ بِالْعَدْلِ ۚ وَلَا يَأْبَ كَاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَمَا عَلَّمَهُ اللَّهُ ۚ فَلْيَكْتُبْ وَلْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَلْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ وَلَا يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئًا ۚ فَإِنْ كَانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهًا أَوْ ضَعِيفًا أَوْ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ ۚ وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجَالِكُمْ ۖ فَإِنْ لَمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَىٰ ۚ وَلَا يَأْبَ الشُّهَدَاءُ إِذَا مَا دُعُوا ۚ وَلَا تَسْأَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغِيرًا أَوْ كَبِيرًا إِلَىٰ أَجَلِهِ ۚ ذَٰلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَأَقْوَمُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَىٰ أَلَّا تَرْتَابُوا ۖ إِلَّا أَنْ تَكُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِيرُونَهَا بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَلَّا تَكْتُبُوهَا ۗ وَأَشْهِدُوا إِذَا تَبَايَعْتُمْ ۚ وَلَا يُضَارَّ كَاتِبٌ وَلَا شَهِيدٌ ۚ وَإِنْ تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ ۗ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ ۗ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ(سوره بقره آیه 282)

ای اهل ایمان، چون به قرض و نسیه معامله کنید تا زمانی معیّن، سند و نوشته در میان باشد، و بایست نویسنده درستکاری معامله میان شما را بنویسد، و نباید کاتب از نوشتن خودداری کند، که خدا به وی نوشتن آموخته پس باید بنویسد، و مدیون باید مطالب را املاء کند، و از خدا بترسد و از آنچه مقرّر شده چیزی نکاهد، و اگر مدیون سفیه یا ناتوان (صغیر) است و صلاحیّت املا ندارد ولیّ او به عدل و درستی املا کند و دو تن از مردان خود (از مسلمانان عادل) گواه آرید، و اگر دو مرد نیابید یک مرد و دو زن، از هر که (به عدالت) قبول دارید گواه گیرید تا اگر یک نفر از آن دو زن فراموش کند دیگری به خاطرش آورد، و هرگاه شهود را (به محکمه) بخوانند امتناع از رفتن نکنند، و در نوشتن آن تا تاریخ معیّن مسامحه نکنید چه معامله کوچک و چه بزرگ باشد. این عادلانه‌تر است نزد خدا و محکمتر برای شهادت و نزدیکتر به اینکه شکّ و ریبی در معامله پیش نیاید (که موجب نزاع شود) مگر آنکه معامله نقد حاضر باشد که دست به دست میان شما برود، در این صورت باکی نیست که ننویسید، و گواه گیرید هرگاه معامله کنید، و نبایست به نویسنده و گواه ضرری رسد (و بی‌اجر مانند)، و اگر چنین کنید نافرمانی کرده‌اید. و از خدا بترسید و خداوند هم به شما تعلیم مصالح امور می‌کند و خدا به همه چیز داناست.
بعد از ۴۱ سال که از انقلاب عظیم اسلامیمان می گذرد باید بر اساس نص بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری انقلابی دیگر بنا گردد تا جان تازه ای تا اتصال آن به انقلاب عظیم ولی عصر گیرد.
در طول این ۴۱ سال نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند که در هر دو سطح ملی و منطقه ای ادعاهایی نموده و قول هایی داده اند که هیچ گاه هم به آنها عمل ننموده اند.البته و متاسفانه این مسئله در مورد مسوولین اجرایی این منطقه نیز صادق می باشد.
چاره چیست؟
برابر ایات قرآن کریم جز نوشتن عهد و قول مگر چاره ای وجود دارد؟
بنده با ارائه ی طرح میثاق نامه که در واقع عهدی ست که کاندیداهای محترم به شرط پیروزی در انتخابات باید اجرا نمایند و در صورت عدم اجرا قابل پیگرد قانونی ست می خواهم صداقت کاندیداهای فعلی را سنجیده و در ضمن با طرح این مسئله در سطح کشور از تکرار مسئله قول دادن و عدم وفای به عهد جلوگیری نمایم.
البته که اینجانب هیچ مسئله و موردی برای این میثاق با مردم عزیز در حوزه انتخابیه اردبیل،نیر،نمین و سرعین ندارم و باید دید که کاندیداهای دیگر آیا عکس العمل مناسبی در این زمینه دارند یا نه؟
ولی آنچه که مسلم است این یک مطالبه از سوی مردم باید باشد و در صورت عدم عهد و پیمان کاندیدای مورد نظر هر چند مطرح عدم انتخاب آن کاندیدا یک حق برای مردم خواه بود.

مطالبه ی میثاق نامه را جدی بگیریم.

2. طرح عدم انتخاب دولتی ها یا وابستگان آنان و کسانی که منفصل از دولت گشته اند.

یکی از پیشنهادات و البته طرح های اولویت دار بنده حذف حضور حضراتی است که از سیستم دولتی منفصل و به عنوان کاندیدا و بعدا نماینده مردم در مجلس مطرح می شوند.
واقعا جای تعجب دارد که در یک ساختار مفسده انگیز واضحی اینچنین هیچ کس بر این مسئله شکوه و گلایه ای ندارد.
حضور افرادی که به قوه ی مجریه منتسب هستند به خودی خود مشکل ندارد اما هر فردی که در ساختار دولتی بوده بالاخره دارای روابطی ست که نتیجتا وی را به سمت معاملات و مبادلات مفسده بر انگیز هدایت خواهد کرد.در ضمن در اقل شکل ممکن می تواند لاپوشانی برای کوتاهی های دوستان دولتی خود باشد.
این موضوع ساده ای نیست که بی ملاحظه از آن گذر کنیم.نمایندگان ملت باید از افراد نخبه و مردمی باشند و هر قدر حضرات دولتی بگویند مردمی هستیم این موضوع متشکل نمی گردد چرا که مردم باید به این امر اذعان داشته باشند.
امید است با جهت گیری های مناسب مردم آگاه و انقلابی حضور افرادی اینچنین در انتخابات کم رنگ گشته و نهایتا از  دور رقابت نیز حذف گردند.

مطالبه ی عدم اعتماد به منفصلین از دولت را جدی بگیریم.

3. انقلاب در انقلاب با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی:

آنچه قطعا اینجانب و امثال بنده را بر آن داشت تا احساس وظیفه نموده و وارد میدان گردیم صدور بیانیه بسیار مهم و حیاتی گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی(دام ظله) در بهمن سال 1397 بود.که بنده تعبیر انقلاب در انقلاب از آن می نمایم.این بیانیه با تنبیه و تحذیر و یادآوری شروع و با رهنمود در هفت فصل به اتمام می رسد.
تاکید این بیانیه بر حضور جوانان در صحنه و اقدام انقلابی در تمامی عرصه ها واقعا مثال زدنی ست.قطعا ولایت فقیه در مسیر روشنگری و برای جلوگیری از انحراف و کجروی ها رهنمود های موثری ارائه نموده اند که این بیانیه لوح درخشان آنان می باشد.در راستای عمل به این بیانیه حضور جوانان انقلابی و قطع ید سیستم سرمایه داری تحت هر عنوان همچون لیبرال سرمایه دار و قص علی هذا و هدایت ثروت جامعه برای توزیع متناسب بر محور عدالت با خودسازی و جامعه پردازی و نهایتا تمدن سازی امری ناگزیر می باشد.
آنچه که از متن این فرمایشات مقام عظمای ولایت بر می آید اینست که دوران تمدن سازی برای انقلاب اسلامی ما آغاز گردیده و ایران در برهه ی جدیدی از تاریخ خود باید تمدنی مانند آنچه پیش از این در تاریخ بارها و بارها بنا نموده ایجاد نماید.با یک تفاوت اصلی که این بار تثبیت و بقا تا سرمنزل مقصود و کمال باید تضمین گردد تا این تمدن به دست صاحب اصلی آن برسد.
اما اگر آنانی که زمام امور چه اجرایی و جه تقنینی و غیر آن را در دست دارند شایسته به این امر بودند قطعا رهبر معظم انقلاب این بیانیه را ارائه نمی نمودند.پس این یک حرکت عظیم بوده و نیاز به یک پتانسیل بالا برای انجام دارد.نه از نوع رجالی که با رانت و تفاخر و پشتیبانی بدون پتانسیل لازم نسبت به یکدیگر در مقام و منسب برای خود رزومه ای دست و پا نموده اند بلکه به انسان هایی پاک و متقی به دور از همه ی زد و بند ها و بدون ملاحظه کاری نیاز است تا همچون بعضی از عرصه های کشور چون صنایع نظامی که به دلیل سپردن کار به کاردان اینگونه پیشرفت نموده اند در سایر قسمت ها نیز شاهد این اوج گیری باشیم.

مطالبات بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیریم.

والامر لله و اللهم یسر و اعن
بابک غلامی نیا
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
در حوزه انتخابیه اردبیل،نمین،نیر و سرعین